Vertrouwenspersoon

VCO heeft een vertrouwenspersoon bij wie je terecht kan als er op sociaal, geestelijk of lichamelijk gebied iets gebeurt binnen de vereniging wat je niet fijn vindt. Samen zijn we ervoor verantwoordelijk dat iedereen zich prettig voelt binnen VCO. Als je prettig en respectvol met elkaar omgaat, zijn grapjes en aanrakingen vaak geen enkel probleem. Maar soms kunnen er opmerkingen gemaakt worden die net iets te ver gaan. Of een aanraking waar je niet van gediend bent. Er hoeft geen sprake te zijn van boze opzet, maar het kan onbewust toch kwetsend overkomen.

Vertrouwelijk

Mocht je te maken krijgen met grensoverschrijdend gedrag, dan kun je hiermee terecht bij de vertrouwenspersoon binnen VCO. De vertrouwenspersoon luistert naar je verhaal en helpt je zoeken naar mogelijkheden om de situatie op te lossen. De informatie wordt strikt vertrouwelijk behandeld en er gebeurt niets wat je niet weet. De vertrouwenspersoon kan je helpen om een klacht in te dienen bij de vereniging, sportbond of politie. Maar gewoon even praten kan ook!

. Ook is zij (bijna) iedere woensdagavond in de sporthal aanwezig.