Spannend volleybalseizoen bij de Jeugd!

Het nieuwe seizoen bij de jeugd begon met nieuwe teams en nieuwe trainers. Dat is zeker even wennen, voor veel teams heeft het goed uitgepakt.

De jongens van JA1 kregen een nieuwe trainer, Bart. Dit team had deels een nieuwe samenstelling. Samen met zo’n hele nieuwe trainer was dat even wennen aan elkaar. Maar dat is prima gelukt. Ze werden 2de in een poule met weinig onderlinge verschillen in de teams. Knap gedaan! Eens kijken of dat zal resulteren in een kampioenschap in het komende seizoen.

De ‘op elkaar ingespeelde’ meiden van MA1, kregen twee nieuwe teamgenootjes. Het werd opnieuw een hecht team. Hoewel ze bijna alle wedstrijden wonnen, ging het tussen VCO en VHZ op het eind. De laatste twee wedstrijden werden met overmacht gewonnen en zo werden ze kampioen. Van harte en veel plezier in de eerste klasse!

De nieuw samengestelde MA2 kreeg dit jaar 2 enthousiaste trainsters: Milou en Claudia. De sfeer in het team is top, en de meiden worden steeds fanatieker en beter. Ze wonnen dan ook meerdere wedstrijden. Veel plezier in de volgende helft!

JB1 is een heel nieuw jongensteam, gevormd met een aantal jongens uit de B en C- jeugd, mini’s en 3 nieuwe leden. Dat is zeker spannend, maar een leuke uitdaging voor nieuwe trainster Britt. Met veel enthousiasme ging zij aan de slag. We zien een mooie groei bij dit team. Ga zo door!

Voor MB1 was het niet zo spannend in de 2de klasse. Al vóór de laatste wedstrijd was het duidelijk dat zij de sterkste in hun poule waren. Uiteraard moesten ze er wel voor knokken, maar tegen sommige teams was het soms saai en werd er zelfs een set met 25-0 gewonnen! Terechte kampioenen: gefeliciteerd! Op naar de eerste klasse!

MB2 is ook een nieuw team met meisjes uit de C en B jeugd die begeleid wordt door twee nieuwe trainsters, Milou en Minke. Samen met het team werd de doelstelling om beter te worden geformuleerd. Met deze hardwerkende enthousiaste meiden en twee trainsters die de sfeerverhoging middels yellen aan leerden, kunnen we alleen maar trots zijn op de meiden en hun trainsters.

Het MC1 team met 8 fanatieke meiden, komend uit de mini’s, werden door Rob en Maarten getraind. Ze moesten even wennen aan de nieuwe regels en posities, maar al snel wonnen ze wedstrijden. Ze eindigden met evenveel gewonnen sets als kampioen VHZ, maar door onderliggende puntenaantallen moesten ze helaas genoegen nemen met plek 2. Toch gefeliciteerd met deze prestatie!

MC2 is ook een nieuw samengesteld team met Mireia als nieuwe trainster. Ze hebben het gezellig met elkaar en trainen ook lekker. Dat zie je ook terug in de wedstrijden: ze eindigden in de middenmoot. Ga zo door!

We danken alle trainers voor hun inzet en betrokkenheid, en wensen alle teams een succesvolle nieuwe seizoen na de kerst.

Loekie en Thalia, ABC-coördinatoren